Nově navržené zařízení bylo
instalováno tak, aby splnilo
následující základní požadavky:
- zvýšení dopravní výkonnosti
zařízení
- zvýšení provozní spolehlivosti
a odstranění
ucpávání
dopravního potrubí
- využití záložní dopravní trasy
- možnost provozu starého
a nového zařízení současně
Pro realizaci bylo vybráno zaří-
zení využívající průtokový
podavač (obr. č. 6). Dopravní
trasa je téměř shodná pro obě
zařízení. To umožnilo po
úspěšné realizaci a zaregulová-
ní nového zařízení oba způso-
by dopravy (tj. vlastně oba
podavače) porovnat nejen
vizuálně (obr č. 7), ale přede-
vším po stránce technické
i provozní. Technické paramet-
ry obou zařízení jsou uvedeny
v tabulce č. 1 a srovnání větši-
ny parametrů je graficky znázorněno v grafu č. 2. Ze
srovnání zřetelně vyplývá, že správnou volbou pneudo-
pravního systému můžeme dosáhnout výrazných úspor,
a to jak na straně investičních nákladů (nejen cena
samotného investičního zařízení, ale i cena zastavěného
prostoru), tak především na straně nákladů energetic-
kých a provozních.
25
Keramický zpravodaj 27 (4) (2011)
Obr. 6
Průtokový podavač
Obr. 7
Porovnání rozměrů podavačů: původní komorový
podavač (vlevo) a nový průtokový podavač (vpravo)
Původní zařízení využívá pro dopravu komorový podavač se
spodním výpadem a regulačním uzávěrem na výstupu.
Dopravní trasa je odstupňovaná, první část je provedena DN
200 a druhá část DN 250. Jako zdroj dopravního vzduchu jsou
použita dvě dmychadla systému ROOTS s výtlačným přetla-
kem 100 kPa. Z důvodu eliminace provozních potíží (ucpávání
dopravního potrubí) byla instalována paralelní záložní trasa.
Obr. 5
Funkční schema pneudopravy vápence D5 v ALPIQ Kladno