41
Keramický zpravodaj 27 (2) (2011)
ČSN EN 459-1 ed. 2
(72 2201)
kat.č. 87616
S účinností
od 2012-06-01 se ruší
ČSN EN 459-1
(72 2201)
ČSN EN 459-2
(72 2201)
kat.č. 87615
Jejím vydáním se ruší
ČSN EN 459-2
(72 2201)
Stavební vápno - Část 1: Defini-
ce, specifikace a kritéria shody;
Vydání: Březen 2011
Stavební vápno - Část 1: Defini-
ce, specifikace a kritéria shody;
Vydání: Srpen 2002
Stavební vápno - Část 2: Zkušeb-
ní metody;
Vydání: Březen 2011
Stavební vápno - Část 2: Zkušeb-
ní metody;
Vydání: Srpen 2002
NORMALIZACE
(Standardization)
Zpracováno podle Věstníků pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví březen – duben 2011.
PRIVATIZACE STÁTNÍCH ZKUŠEBEN
V roce 2008 začala vláda ČR projednávat postup privatiza-
ce státních zkušeben v pravomoci Ministerstva průmyslu.
Předmětem privatizace bylo těchto šest státních podniků:
1) Elektrotechnický zkušební ústav, s. p. (EZÚ).
2) FYZIKÁLNĚ TECHNICKÝ ZKUŠEBNÍ ÚSTAV, s. p. (FTZÚ).
3) Strojírenský zkušební ústav, s. p. (SZÚ).
4) Technický a zkušební ústav stavební Praha, s. p. (TZÚS).
5) Textilní zkušební ústav, s. p. (TZÚ).
6) Výzkumný a vývojový ústav dřevařský Praha, s. p.
(VVÚD).
Z důvodů převážně politických byla privatizace posunuta.
V současné době je opět předmětem jednání.
Předseda Silikátového svazu se již v roce 2009 obrátil na
ministra průmyslu a obchodu s výkladem o významu
TZÚSu pro keramický průmysl a výrobu stavebních materi-
álů vůbec. V dopise bylo uvedeno zejména: „Považujeme
však za nezbytné zdůraznit potřebu zachování statutu
nezávislosti, dlouhodobé stability, kvalitního výkonu všech
služeb a vysoké úrovně odborných činností s velkou mírou
spolehlivosti a to jak z pohledu zákazníků, tak i z pohledu
výrobců.
Pokládáme také za velmi důležité vyloučit možnost, aby
ČSN EN 998-1 ed. 2
(72 2401)
kat.č. 87618
S účinností
od 2012-06-01 se ruší
ČSN EN 998-1
(72 2401)
65. ČSN EN 15643-1
(73 0901)
kat.č. 88014
Specifikace malt pro zdivo -
Část 1: Malta pro vnitřní a vnější
omítky;
Vydání: Březen 2011
Specifikace malt pro zdivo -
Část 1: Malty pro vnitřní a vnější
omítky;
Vydání: Listopad 2003
Udržitelnost staveb - Posuzování
udržitelnosti budov - Část 1:
Obecný rámec;
Vydání: Duben 2011
VYDANÉ NORMY
FIRMY - TECHNOLOGIE - VÝROBKY - VELETRHY
(Firms – technologies – products – fairs)
v procesu transformace mohly převládnout nad zachová-
ním vysokého renomé TZÚS získaného mnohaletou spolu-
prací jak s podnikatelskými subjekty, tak instituty státní
správy, zájmy investorů o hmotný majetek. To by případně
mělo za následek závažné a nevratné kroky vedoucí
k omezování stávajících (zejména méně efektivních) čin-
ností případně až i k likvidaci TZÚS. Z výše uvedených
důvodů, a na základě mezinárodních zkušeností našich
členů, považujeme zachování dostatečně významného
majetkového podílu státu za rozhodující a určující podmín-
ku pro zachování stávajícího v podstatě nezastupitelného
odborného působení a reputace TZÚS.“
S ohledem na aktuální jednání o privatizaci státních zkuše-
ben odešlo na konci března na adresu pana ministra nové
stanovisko, ve kterém byla ale zdůrazněna kontinuita
a neměnnost názoru Silikátového svazu.
Dne 21. 4. 2011 na opakovaný dopis reagovalo minister-
stvo průmyslu a obchodu dopisem, ve kterém sdělilo
mimo jiné: „…hlavní cíle Ministerstva průmyslu a obchodu
i Silikátového svazu jsou v podstatě shodné a to dlouho-
době zachovat plný rozsah činnosti a vytvořit podmínky
pro jeho působení“.
Postup transformace zkušebních ústavů je v současné
době dle sdělení MPO ve stadiu projednávání a přípravy.
O dalším vývoji budeme čtenáře a členy Silikátového svazu
informovat.